Jak widać, jedzenie w restauracji nie obyło się bez spotkania oko w oko z umarłym kurczaczkiem.
Poza tym, jedna z najlepszych potraw to ta ostatnia, na ciemnym okrągłym talerzu - jakaś roślinność to była, ale co dokładnie, trudno powiedzieć.
Jak widać na zdjęciach, dopiero byliśmy początkującymi użytkownikami pałeczek :-)
Pewnego dnia odwiedziliśmy studio, które w dość dużym bloku miał znajomek Zen Lu i Wong Kinga.
No i okazało się, że możemy na chwilę odejść od laptopów i zaszaleć.
Wreszcie skończyły się tylko spekulacje i na chwilę powstała grupa TRUE HEAVY METAL BAND
Pablo: Vocals
Wong King: guitar
Nejmano: Drums
Greg: bass
Pierre Picard sent me some photos his crew took during our show in Guangzhou.
Enjoy !!
Małe uzupełnienie materiałów z podróży. Tym razem dwa filmiki (niestety złej jakości bo pochodzą z tel.). Na pierwszym można nieco dokładniej zobaczyć jak wyglądały prezentowane już na zdjęciach ogrody Foshan. Drugi to zwykła nocna przejażdżka busem w Hong Kongu (chyba słowo "zwykła" nie pasuje do Hong - Kongu;)
Foshan
Hong - Kong
Hong Kong to niezwykła energia. Czegoś takiego nie doświadczyłem dotąd w żadnym z miast europejskich. Niesamowita ilość ludzi w ogromnym pędzie. Malutkie sklepiki wciśnięte między sześćdziesięciopiętrowe wieżowce. Do tego uroczy dwupiętrowy tramwaj i lewostronny ruch. No i jeszcze jeden z najbardziej aktywnych potów na całym świecie.
Mieszkaliśmy w samym centrum wyspy Hong Kong, pośród wieżowców, na Causway Bay. Nasze mieszkanie mieściło się na szczycie wieżowca, na 14 piętrze. Widok na wieżowce obok widać na zdjęciach. Jeden z nich jest burzony ogromnymi młotami pneumatycznymi zamontowanymi na koparkach, na kolejnym z nich ktoś postawił coś na kształt kurnika z anteną satelitarną. Widok z okna, na okna sąsiadów i właściwie zsyp wszelkich nieczystości i plątaninę rur kanalizacyjnych.
Pojechać tam oznacza zakochać się w tym mieście. Ale dłuższego mieszkania tam nie potrafię sobie wyobrazić. Dobrze jest pojechać do HKG i nabrać energii, po to by ją potem wydatkować w pozytywny sposób. Niezapomniana przygoda! HKG zostaje w człowieku do końca życia!
Taffic Lights in Hong Kong - play mp3!
It was my last day in Hong Kong. I got up at 9 am and decided to see the Giant Buddha (Lantau Island). Together with Zen Lu we tried to find the right bus. It was difficult, but finally, using 3 busses we managed to get to the top of the mountain.
To get to the Lantau island you have to cross the Tsing Ma Bridge. The world's longest road-and-rail suspension bridge, the graceful 2.2-kilometre Tsing Ma Bridge is one of the landmarks of Hong Kong.
The world's tallest outdoor seated bronze Buddha sits serenely atop Ngong Ping plateau amid spectacular mountain scenery. We also visited the nearby Po Lin Monastery. Although we were very tired, we had a lot of fun. I will remember my last day in Hong Kong forever.
Thank you ZEN LU !!
Big Buddga Birds - play mp3!
I żeby tradycji stało się zadość – wszystko co dobre kiedyś się kończy. Trochę trudno się przestawić na normalny tryb szarego dnia, no ale pomalutku. Poniższa relacja dobrze oddaje charakter całego wyjazdu – choć wiadomo poza obiektywem również sporo się działo;) Pomijając całość związaną z koncertami – masa fajnych ludzi, miejsc, dużo serdeczności i gościnności. Chyba można spuentować – było dobrze...
Opis potem... Muza potem...
ChoP vol. 1 (Zen Lu + Greg Bojanek) - Live @ Videotage HKG - play mp3!Dzisiaj udalismy sie na zakupy w Shenzhen. Ogromne miasto - jak każde Chinach, ale mam wrażenie, że jakos lepiej rozplanowane. Wiecej w nim "powietrza". Może dlatego, że ma ok. 30 lat (wczesniej to byla jakas wioska rybacka).
Widać na zdjęciach moje przymiarki do zakupu "rybiego oka". Spełzły na niczym. Za to kupowanie herbaty sprawiło nam wiele radości. Strzeliste wieżowce, a gdzieś wśród nich malutki sklepik, prowadzony przez panią i pana. Pani zajmowała się generalnie ceramiką, a pan przygotowaniem herbaty. Oczywiście z zachowaniem pełnego rytuału. Jak chcesz kupić jakiś gatunek, pan przygotowuje napój. Na początek herbata (jak to Zen określił, "miedzy zieloną a czerowną"), potem typowa zielona i w końcu lepszy, droższy gatunek zielonej. Wszystko przepyszne. Pierwsze zalanie czareczek to wyparzenie. Ciecz wylewa się na tego zwierza, którego widać na fotkach. To ma przynosić szczęście. Potem próbowanie. W tym czasie wybraliśmy tez dzbanuszki, a pani zawiązała na nich czerwone sznureczki - tez na szczęście. Nie należy ich potem urywać. Dzbanki muszą mieć dobre "brzmienie" ! Na prawdę mile spędziliśmy w tym sklepiku chyba ok. 45 minut. Ciekawe doświadczenie.
To jest niesamowite. Na zdjeciach widzicie staje metra w Guangzhou. (ale wszedzie gdzie bylismy jest tak samo). U nas jednego czlowieka zabilo, a mlody niewidomy dziennikarz radiowy stracil konczyne, tylko dlatego, ze warszawskie metro nie ma zabezpieczen na krawedzi. Podobno testowane sa takie metalowe wypustki, ktore niewidomy bedzie mogl wyczuc. Z tym, ze aby je zastosowac trzeba zmienic jakies prawo. A czy ktos je zmienia? Czym zajeta jest "gora"? Tu nie ma problemu. Po prostu na krawedzi peronu sa szklane sciany i wszystko zalatwione. Na dodatek pociag zawsze trafia tak, ze drzwi scian i drzwi pociagu nie mijaja sie! U nas wychodziloby sie pewnie 20-centymetrowa szpara!!!
Druga sprawa - zwykly podmiejski pospieszny z kantonu do Shenzhen. Jak weszlismy to przezylismy szok. Siedzenia jak w samolocie, przed wejsciem darmowa woda (kto chcial). Czysto! Po drodze oferuja kawe i inne napoje i przekaski. Cichutko - szyny nie stukaja. I ta predkosc. Ok. 180 km/h to standard. U nas w kraju ostatnio testowano pociag z zawrotna predkoscia 160 km/h. Minoo to spec, wiec mamy info z 1 reki. Jak sie na to patrzy to widac, ze jestesmy w jakims totalnym bagnie, z ktorego jeszcze dlugo nie wyjdziemy.
Wczoraj przybylismy do Guangzhou (po polsku to Kanton). Kolejne wielkie miasto i tym razem najlepszy hotel jaki do tej pory mielismy. W koncu okna w hotelu! (W poprzednim nie bylo!!!) Po szybkim posiłku i odpoczynku udaliśmy się na sound-check i koncert do Ping Pong Art Space. Miejsce prowadzone jest przez chińsko-francuskie małżeństwo: Chinke Qiu Qiu oraz Francuza o start trekowym nazwisku Pierre Picard. Niezwykle mili i przyjaźni ludzie. Okazało się, ze do Ping Pong Art Space przychodzi chyba więcej ludzi pochodzenia europejskiego niż Azjatów. Spotkaliśmy tez grafika wszystkich płyt i plakatów ChoP, z którym całkiem milo sobie porozmawiałem.
Koncert został odsłuchany w skupieniu. Kolejność występów widać na jednym ze zdjęć. Takie kartki towarzysza nam na całej trasie. Pozostaje nam jeszcze jeden, finałowy występ w HKG.
Yesterday we had a very nice concert in the Ping Pong Art Space (Guangzhou). The place, owned by a Chinese lady Qiu Qiu and a very nice Frenchman, with the surname easily recognized by all Star Trek fans, Pierre Picard, is really "artists friendly". Although the space is located in the southern China, you can feel the European touch and atmosphere there. I really loved it! We could also meet a famous designer of all ChoP graphics. He is a really nice and friendly person, and we had a short but really stimulating conversation. (You can see the man in one of the pictures). There is no need to write who played first and who played last cause there is a picture of the order Zen Lu had established earlier. The visit to Guangzhou was very short, but I will remember it for a very long time!
O jedzeniu pisałem już sporo. Temat przewija się w komentarzach, wiec wrzucam zdjęcia z dnia wczorajszego. Jak widać pogoda w Wuhan była tragiczna, Po prostu ściana deszczu. Nici ze zwiedzania świątyni. Wyskoczyliśmy do malutkiej "restauracji" typu BBQ.
Uważam i chyba koledzy podzielają moje zdanie, ze im mniejsza restauracja, tym lepsze jedzenie. Kobieta, którą widać na zdjęciach przygotowuje wszystko na poczekaniu. Smak jest nieziemski. Takiej chińszczyzny w Polsce nie zasmakujecie nigdzie. Moze to kwestia przypraw?
Wong King, który jest tez grafikiem, pokusił się o rysunek na ścianie restauracji. Zdolny gość.
Tymczasem już dzisiaj jesteśmy w Guangzhou (polska nazwa to Kanton). No i macie zdjęcie malej restauracji - niby taka sama kubatura, ale jakoś tak zbyt czysto i jedzenie już tak nie smakuje...
Wuhan to ogromne miasto - a właściwie takie chińskie Trójmiasto, tylko ze składa się z 3 ogromnych molochów.
Rano poszliśmy z Zenem kupić bilety na dzisiejszy pociąg do Kantonu (11 h jazdy). Jak chłopaki już wstali to nasze pierwsze kroki skierowaliśmy do Starbucksa. Kawa i ciastko robią dobrze.
Potem długa wyprawa taksówką przez 2 co do długości most na rzece w Chinach (tak mówił Zen). Tam zabudowa typowo europejska. Kiedyś wszystkie te budynki były w rekach europejczyków, którzy kontrolowali cały handel.
No i prom przez rzekę Jangcy. 3 co do długości rzeka na świecie (średnio ok. 6300 km - zależy kto podaje), no i najdłuższa rzeka Azji. Ledwo widać drugi brzeg, a unoszący się smog potęgował wrażenie odległości.
Wieczorem impreza dla znajomych i set DJski Zena oraz zmasakrowany przez rozłączanie prądu set dramendbejsowy Minoo.
Koncert w Vox Club. Najwiekszy jak do tej pory na calej trasie. Przyszla masa ludzi. No ale moze mielismy jakies mentalne polaczenie z WEF MAIN EVENT :-)
Moze ktos INNY napisze polska relacje, bo ja juz jestem zmeczony trasa, pisaniem, zwiedaniem - i wiem jeszcze ile przed nami. Widac fotki. (Ich zmniejszanie zajmuje strasznie duzo czasu, a jeszcze pomyslec jak to opisac...) (wystarczy podmienic ten tekst)
Yesterday we played a concert in Vox Club (Wuhan). It was the biggest concert on the whole tour. We had a huge audience which was really concentrated on the show. In my personal opinion the best live-act was played by Wong King, who without using a laptop, just some guitar effects and a guitar, created a beatuful atmospheric sound and some noise. The order: Wong King, Minoo, Nejmano, Eta Carinae + Wong King, Nejmano + Zen Lu. We didn't have much time to play more. Unfortunately we had to stop just after 11 p.m. We had short but meaningful live-acts.
Changsha to dość krotki epizod na trasie. Po wyjściu z nocnego pociągu (8h jazdy w kuszetkach), uderzyła w nas kolejna fala upałów środkowych Chin. Dodatkowo ogrom miasta, kolejnego molocha - może trochę mniejszego niż poprzednie, wywarł na nas potężne wrażenie.
Czekając na przyjaciela Zen Lu, przeszliśmy się po mieście. Jak zwykle szerokie aleje z wysoką zabudową mieszają się z zaułkami gdzie diabeł mówi dobranoc. Zuli można spotkać wszędzie :-)
Poszliśmy do dość dobrej miejscowej restauracji spróbować jedzenia z Changsha. Nasze jedzenie chciało uciec z pojemników, ale nie mogło się to udać pod czujnym okiem kucharza. Nikt nie przejmuje się porządkiem na stole i totalny syf i wygoda jedzenia jest standardem. Każdy je to co mu smakuje, a jak upadnie na stół - no co, upada i leży. Właściwie jakbyśmy odeszli od stołu i nie zostawili pobojowiska oznaczałoby to, ze jedzenie nie było smaczne.
Koncert we Freedom House był dość mocno noizowy. Po probie dźwięku i krótkim odpoczynku zagraliśmy w kolejności: Nejmano, EC, Zen Lu, Minoo, Minoo + Zen Lu, Nejmano + Wong King. Na koniec odbył się laptop jam odznaczający się wysoka agresywnością i noizzzowoscią.
/edit/ Changsha was only a short episode. We came to the city after a long 8 hour train journey. While waiting for Zen Lu's friend we visited Changsha. Huge shopping centres and small old houses blend together in Chinese cities.
The concert in Freedom House was full of noise and experiments. We played in the following order: Nejmano, Eta Carinae, Zen Lu, Minoo. Than duos: Minoo + Zen Lu and Nejmno + Wong King. We finished together making a lot of noizzzzzzzzz.
edit/zen lu:长沙是我们这次巡演中的一个小插曲。8个小时的夜间火车之后,我们抵达这座城市,人驻场地对面一个名字很特别的宾馆:5日宾馆,没有电梯,4楼其实是7楼,没有网络,空调不能正常工作,这让Greg非常郁闷。顶着35度的高温,我们集体出动,在一个叫做新世界百货的地方卖好6号去武汉的火车票后,我们开始参观这座现代又古老的城市,那些破旧充满生活气息的老建筑交错散落在巨大的现代建筑中间,虽然是星期五,但似乎所有人都不需要工作,到处都是永远处于放松状态的并充满娱乐精神的长沙人民。
在佛山的时候接到失去联系4年多的朋友高健的电话,得知他现在长沙工作,5号中午他请我们品尝据说是最地道的湘菜。
晚上的演出在很小但感觉很不错的freedom house,一条保存比较完好的老街,两年前只有feedom house一家酒吧,现在发展成30多家的酒吧一条街。长沙站的演出,是巡演至此最为实验的一场,nejmano,eta carinae,zen lu,minoo分别solo,之后便是不同的duo,我们有意打乱预先设定好的run-down,最后是5人的集体jam,大量的噪音和低频,在最高潮的时候,我们结束,台下只剩下三四个人:场地工作人员和我的朋友高健。
Jazda pociągiem w Chinach to kolejne doświadczenie zupełnie dla nas nowe. Zanim dotarliśmy na stacje kolejowa, przejechaliśmy sie metrem w Guangzhou (Kanton). Taki długi pociąg - widać początek i koniec - żadnych podziałów na wagony.
No i nasz pierwszy pociąg nocny. Mięliśmy przed sobą 8 godzin jazdy do Changsha. Kuszetka nieziemska, bo nie ma przedziałów. Wszyscy grzecznie wchodzą, rozkładają pościel i idą spać. Człowiek wstaje na miejscu - może nie do końca wypoczęty, ale a pewno nie zmęczony do granic możliwości.
Na zdjęciach widać to, co my widzieliśmy w Changsha po wyjściu z pociągu. Długa, niekończąca się aleja, z wielkimi budynkami po obu stronach. Przytłaczająca sprawa.
Kolejny nasz pociąg to pospieszny z Changsha do Wuhan. Tylko 3 godziny jazdy. Kazdy znowu grzecznie siada na swoim miejscu i jedzie sobie spokojnie. Podczas jazdy dostajemy czasoumilacze. Co chwile przechodzą panie i oferują sprzedaż jedzenia i picia. To co dla nas bylo szokiem to wejście sprzedawców. Raz panie, raz panowie, oferują rożne rzeczy - począwszy od bransoletek a skończywszy na jakiś filtrach do palenia papierosów. Gadają najgłośniej jak się da. Sa radośni i pomocni. Wszyscy w mundurach kolejowych!
Jeśli człowiek nie zwraca za bardzo uwagi to może powiedzieć, ze widoki za oknem są dokładnie takie jak u nas. Ale wg mnie warto spojrzeć za szybę. Właściwie ciężko znaleźć skrawek ziemi, która nie byłaby uprawiana w jakiś sposób. Mimo wielkiego upału, wszędzie sprawny system irygacyjny nawadniający małe, większe i ogromne pola ryżu. Wioski ze spokojnie przechadzającymi się mieszkańcami robią wrażenie cichych i niedostępnych. Właściwie to nic co za oknem nie jest takie jak w PL.
Dzisiaj bylo czarodziejsko!
Bylismy dzisiaj w tradycyjnych ogrodach, w Foshan. Niesamowita cisza i spokoj w porownaniu do miasta poza granicami tego muzeum-ogrodu. Mielismy chwile oddechu. Wg mnie jednak jeszcze ciekawsza byla pozniejsza przechadzka po miejscach, ktorych zwykly turysta nie zobaczy. Ciasne przejscia miedzy budynkami, ludzie dosc przyjacielsko nastawieni, jak sie z nimi pogada. Mysle, ze zdjecia dobrze oddaja to co widzielismy. Jesli chodzi o ruch uliczny, to wszyscy jezdza dosc spokojnie. Chyba maja poczucie, ze gdyby jezdzili za szybko to byloby trupow cala masa. To przez to, ze rowerzysci i motocyklisci sa doslownie wszedzie i raczej ich nie dotycza zasady ruchu - a nawet jesli dotycza to w mniejszym stopniu niz kierowcow samochodow. Klaskony slychac czesto, ale raczej w celach ostrzegawczych - jakby mowli "uwazaj, nadjezdzam". Reszta w komentach...
Today we saw Foshan. First we saw a traditional Chinese garden: Foshan Liangs' Garden, one of the four ancient gardens with Lingnan literate style. It was established between 1795 and 1850 (Quing dynasty). It is a very calm and beautiful place. It's full of trees, tropical fruit, fish and noisy birds. When we left the garden, we went to the post office. We had to cross the old city. It was an intense experience. We love China just as it is.
Dickson Dee is performing solo at Niniho Gallery now, he has just jammed with Minoo. Wonderfull!!! Nice, intelligent sounds! Kenbo (the founder of Niniho Gallery, www.liangguojian.com) is making the analogue visual, and we will upload new photos tonight. We will vist Foshan city tomorrow, and we are going to Changsha tomorrow night. Changsha is also an old city as Foshan, I think we will have more fun time on tour.
/edit/ Greg: Dzisiaj Foshan i Niliho Gallery. Bardzo cieple przyjecie w spokojnych wnetrzach. Obiad (chyba najlepszy z dotychczasowych) a potem sound-check. Dzisiaj zagralismy troche inaczej. Jako pierwszy spokojnie zaczal KLC_NIR, by ustapic Nejmano - jakze niespokojnemu. Nastepnie obaj panowie polaczylis sily i zagrali jako ChoP vol. 4 + Wong King. Jastepnie Greg i Zen Lu w zupelnie innym secie niz wczoraj. Zen stosowal zagrywki elektroakustyczne - bylo troche trzaskow i ambientu. Nastepnie bardzo dobry set Dicksona Dee i Minoo. Calosc zakonczyl Dickson Dee solo.
Udany wystep. Zamieszczamy fotki publicznosci - mam nadzieje, ze sie spodobaja. No i jescze fotki naszego hotelu - najwiekszego budynku w okolicy. Milego ogladania. (Mam nadzieje, ze ilosc fotek zadowalajaca i dajaca obraz...)
Black&White Photos by Nadia
ChoP vol.1 - Niliho Gallery Foshan - Part 1 - play mp3!Pierwszy koncert za nami !!
Przyszlismy do Liangcha Shop ok. godziny 15 (czasu miejscowego). Na poczatku podlaczanie sprzetu. Okazalo sie, ze mikser charczy, ale zaraz znalazl sie kolejny. Potem pojawil sie problem z paczkami - zero wysokich tonow. Zaraz znalazly sie kolejne. A potem jeszcze jedne. No i w koncu okazalo sie, ze wszystko gra idealnie. Na stole zaczelo pojawiac sie oraz wiecej sprzetu. No i w koncu przyszedl czas na sound check.
Musze przyznac, ze jednak powazny sound check dobrze robi pozniejszemu koncertowaniu. Kazdy zagral ok 15 minut i bylo wiadomo co i jak z poziomami. Musimy sie sprezac i zaczac stosowac takie sound checki
A koncerty? Po pierwsze wszystko stalo juz na stole, wiec gralismy non stop ponad 3 godziny. Po prostu plynnie zmienialismy sie za pulpitem. Nasze solowki po 20 minut. I to jest bardzo rozadne rozwiazanie. Jako 1 Wong King, potem Nejmano, Minoo i EC. A potem przyszedl czas na 40-minutowe sety ChoP, w kolejnosci vol. 1, 3 i 4.
Na prawde duze wrazenie zrobil na nas Sin:Ned. Urzadzenia, ktore uzywal to nie byl zwykly hardware jaki uzywamy. Minoo niezle sie wkrecil w czasie swojego seta. (Zreszta kazdy z nas mial mocarne chwile i odjechane momenty) Sin:Ned uzywal np. takiego pudelka z mikrofonem w srodku, w ktorym cos grzechotalo. To jest urzadzenie do robienia noisu. Ale on te losowe uderzenia z pudelka przetwarzal na komunikay MIDI, ktore sterowaly jakims mega zaawansowanym patchem w Reaktorze zrobionym przez niego. Super patenty.
Zarobilismy na dalsza podroz :-)
(Piszemy juz z Foshan... za chwile sound check :-)
Krotka relacja - jak to Nejmano kawe i fajki kupowal...
No... z fajkami bylo ciezko, ale po szybkiej wymianie.. gestow, przykladania palcow do ust i machania rekami, stoisko sie znalazlo. Nejmano ZYJE !!
/edit/ - No, moze troche wiecej ludzi w markecie. Do tego jaies egzotyczne owoce wielkosci glowy slonia, no i poza tym... zarcie jak u nas tylko z chinskimi napisami. Wszystko jest. Chlebek sredni - jakis miekki, jak w UK. Przydalby sie toster. (albo testosteron) Na fotkach widac tez ulice przy ktorej mieszkamy, palmy i wejscie do naszego schroniska. Zen zalatwil profi schronisko. Spalismy w klimatyzowanych pokojach. Jak sie z takiego wyjdzie, to cieplo i wilgotnosc wali w twarz na maxa(msp). Oczywiscie dostaliscie wczorajsza relacje na kolacje. Dla nas byla to 4 rano. Niestety ciezko jest sie przstawic na inny czas. Dzisiaj ciezko bylo wstac. Nasze umysly ciagle jeszcze sa w Europie? Za chwile ruszamy cos zjesc i od 15 sound-check (u Was to 9 rano)
Pierwsza foto relacja z hong-kongu;)
Ogólnie miasto niesamowite. Pierwsze wrażenie takie, że strasznie ciasła i gęsta zabudowa. Jak się wchdzi w miasto to szyja boli od patrzenia w górę. Masa ludzi. Ekipę mamy super - chłopaki mają skep z muzą. Mają po prostu wszystko - na vinylach i cd, czego dusza zapragnie. Jako ciekawostka mają nawet Schulze - dziekuje poland;] Miazga kanciapa - totalny underground;] Wymiatająca ekipa. Ogólnie to na serio trzeba zobaczyć osobiście. Wszędzie zapachy z knajpek neony i drapacze chmur... Ja teraz kończe kolejnego browca z chłopakami - więc jest dobrze;]
Greg: HKG to taka mieszanka Londynu z NYC umoczona w chinskiej kulturze. REWLACJA. Pelne zycia miasto. (Rusztowania z bambusa, pobudowane przy najwiekszych budynkach !! SZOK i jaki pomyslunek !!
Jestesmy w Chinach. Wsiedlismy na Okeciu do malego Embraera. Wydawalo sie, ze to najmniejszy samolot na calym lotnisku. Za to lot calkim przyjemny z full serwisem. Tymczasem w Amsterdamie wsiedlismy do najwiekszego samolotu na lotnisku! Boeing 747 linii KLM zrobil na nas mega wrazenie. Jak to ma sie podniesc z plyty lotniska. Szok. Bylo troce stresu, ale udalo si wystartowac. Lecielismy nad Baltykiem, widzielismy St.Petersburg z lotu ptaka. Nieamowity widok. Obsluga swiaetna. Napoje do wyboru i koloru :-) Jedzenie pyszne. Rewelaja. Przesapalismy czesc podrozy, bo nie da sie wysiedziec 10 godzin bez snu. No i widok wysp Hong Kongu - niezapomniane wrazenie.
Na lotnisku nie obylo sie bez malych przestojow. No i oczywiscie na kazdej bramce wypelnialismy formularz, ze nie mamy grypy. W sumie to chyba wypelnialismy go z 4 albo 5 razy. Wszyscy na bramkach w maseczkach. Szalenswo. Nejmao zapoznal sie dokladniej z procedura rozmowy z wladzami lotniska. Bylo troche stresiku.
No i potem Hong Kong... totalny przeskok w inny swiat. NIGDY CZEGOS TAKIEGO NIE WIDZIALEM ! NIKT z NAS !
Kilka fotek zrobilem nowym szklem. Snuff - musze powiedziec - DZIEKI za PORADE, bo szklo daje rade mocno! Kilka probek do oceny - bedziesz wiedzial ktore. (Choc ze nie taki fotograf... niedzielny raczej)
(PS - pisze bez PL-liter i na szybko wiec bledy beda)
1...
Niezła maligna... waliza spakowana, ale coś ciężka... podręczny też ciężki. Można zabrać kable do podręcznego? Ja zabrałem, nie wiem co będzie... Wyjazd jutro ok. 7...
Znalazłem na dysku materiał z koncertu w Częstochowie (czerwiec 2007).
Zarejestrowaliśmy nasz występ w ramach projektu ChoP. Niestety brzmi monofocznie - przepraszamy za jakość :-)
Miłego odsłuchu.
Ostatnie przygotowania - lekarstwa kupione, co tam jeszcze zostało... przypomnijcie co zabrać...
vj_jqm made visuals for Eta Carinae.
sebastian jachimowicz (vj_jqm) - he comes from Upper Silesia but currently he lives in Cracow. he is a graduate of University of Silesia in Artistic Education in the field of fine art. he is occupied with computer graphics, motion graphics, animations, video, vjing.
here you can find some of his visuals:
7...
one more concert in Wuhan on 7th June at FOLK HAND CLUB.
http://www.douban.com/group/181319/
地址:武昌鲁巷鲁磨路国光宾馆楼下WUHAN PRISON隔壁
http://szdaily.sznews.com/html/2009-05/21/content_631598.htm
Polish electronic musicians Grzegorz Bojanek, Pawel Pruski and Maciej Nejman will perform in Overseas Chinese Town in early June. Also performing will be Hong Kong experimental musicians Dickson Dee and Wong Chung-fai and Shenzhen musicians Zen Lu and Liu Chun.
Bojanek focuses mostly on ambient, experimental and electro-acoustic music. Pruski chiefly focuses on electronic experimental music and jazz.
In 2006, Lu and Bojanek launched a music exchange project, ChoP, involving 10 artists from China and Poland. They compose mainly by transferring and exchanging music samples over the Internet.
They’ve released four albums, reflecting the exploration of differences in experimental music made by artists of two different cultures. Despite the live show that brought Lu together with Bojanek in Poland in June 2007, collaboration between the other musicians has all been via the Internet.
Pruski, Nejman, Dee, Wong and Liu, who are also involved in ChoP, will visit Foshan, Changsha, Wuhan, Guangzhou and Hong Kong after the Shenzhen show, which is sponsored by Warsaw Electronic Music Festival and Shenzhen-based We Play! Records.
Time: 8:30 p.m., June 2
Tickets: 40 yuan
Venue: Liangcha Shop, Block F3, OCT-LOFT, Enping Road, Overseas Chinese Town (华侨城创意文化园F3栋凉茶铺)
Buses: 59, 101, 105, 113, 121, 204, 209, 210, 223, 234, 311, 320, 327, 338, 350, 367, 369, 370, 373, 395, 319, 383, 380
Metro: Qiao Cheng Dong Station (侨城东站), Exit A
Recently a Polish Music WEB Site www.musicarena.pl published an article about ChoP Tour.
HERE you can find it... (only in Polish language).
Thanx Jakub !!
Tour Blog:
http://wef.pl/choptour
www.douban.com/artist/chop
Tour Schedule:
2 June 20:30:深圳(Shenzhen),凉茶铺(Liangcha Shop)-40RMB
3 June 20:30:佛山(Foshan),元丽和画廊(Niliho Gallery)-30RMB
5 June 20:30:长沙(Changsha),Freedom House-30RMB
6 June 20:30:武汉(Wuhan),Vox Club-30RMB
7 June 20:30:武汉(Wuhan),FOLK HAND-30RMB
9 June 20:30:广州(Guangzhou),乒乓艺术空间(Ping Pong Art Space)-40RMB
10 June 20:30:佛山(Foshan),梁园(Liang Garden)
12 June 20:30:香港(Hong Kong),Videotage-100HK$
Artists:
Shenzhen:Eta Carinae+Minoo+Nejmano+Zen Lu+KLC_NIR+Sin:Ned
Foshan:Eta Carinae+Minoo+Nejmano+Zen Lu+Dickson Dee+KLC_NIR+Liang Guojian
Changsha:Eta Carinae+Minoo+Nejmano+Zen Lu+KLC_NIR
Wuhan:Eta Carinae+Minoo+Nejmano+Zen Lu+KLC_NIR
Guangzhou:Eta Carinae+Minoo+Nejmano+Zen Lu+KLC_NIR+Dickson Dee
Hong Kong:Eta Carinae+Minoo+Nejmano+Zen Lu+KLC_NIR+Sin:Ned
For more details:
http://www.liangchashop.com/upload/ChoPWEFontourinChina(English).doc (English)
http://www.liangchashop.com/upload/ChoPWEFontourinChina(Chinese).doc(Chinese)
This is a short history of the ChoP project from my point of view.
Everything started at the turn of the years 2006 and 2007. Zen Lu wrote an e-mail to me about his music and we started our correspondence. His EP was published by etalabel.com and than we agreed that a new Chinese – Polish sound project would be a good idea. First we decided to exchange a set of samples and in our case, we agreed to compose four tracks for our CD. And after a few months the first ChoP CD was ready: “over a foul line / simple questions”. It was published in Poland by www.etalabel.com and in China by Zen Lu’s new record label WE PLAY! (www.weplay.cn).
Zen had some plans to play in Goetheborg and than he was coming to Poland, to take part in the project called Chinese Sound Art in Poland. Luckily Zen Lu had some time and I took him to my place. I organized a first gig of ChoP in Częstochowa (Café Belg - 15.06.2007). We had also a home sessions in my messy home studio. It also appeared that Jarek Grzesica from Warsaw Electronic Festival is a big fan of ChoP project, and he invited both of us to play in Jazz Radio during his Future Shock radio broadcast.
All those events and days we spent in my home were great! He had a really nice time, although we had some unexpected adventures (like e.g. in Warsaw, before the radio show, I had to find Zen Lu, because he got out of the train not in the main railway station – but we managed!) A lot of funny memories
When Zen Lu came back to China, we decided to find next artists to continue the ChoP project. Therefore now ChoP project consists of four CDs, and we hope to have more in the near future.
Thank you all.
Greg
Some new instruments :-) And how they end their life :-)
(All comments are visible after approval of the admin. So don't worry if you can't see your comment immediately)
One more concert in Foshan!
2 June(Tuesday):Shenzhen,Liangcha Shop(凉茶铺)
3 June(Wenesday):Foshan,Niliho Gallery(元丽和画廊)
5 June(Friday):Changsha,Freedom House
6 June(Saturday):Wuhan,VOX Club
9 June(Tuesday):Guangzhou,Ping Pong Art Space(乒乓艺术空间)
10 June(Wednesday):Foshan,Liang Garden(梁园)
12 June(Friday):Hong Kong,Videotage
Here you can find photos, video, and audio materials from the last ChoP Tour concert which took place in Zachęta National Gallery in Warsaw on 25.40.2009.
Feel free to comment everything.
(All comments are visible after approval of the admin. So don't worry if you can't see your comment immediately)
Eta Carinae - Greg Bojanek
Nejmano - Maciej Nejman
Minoo - Paweł Pruski
photos: Michał Zimoński, Grzegorz Bojanek, Piotr Michałowski
ENJOY
Eta Carinae - ChoP Live in Zachęta - part 1 - play mp3!WEF ON TOUR
Pre China Tour
Narodowa Galeria Sztuki „Zachęta”
W Sali Kinowej Narodowej Galerii Sztuki „Zachęta” zaprezentują się „eksperymentaliści” Warsaw Electronic Festival.
Koncert rozpoczną muzycy tworzący polsko-chiński projekt CHOP, który w czerwcu wyruszy w trasę po Chinach. Występ w „Zachęcie” będzie dlanich swoistą próbą generalną przed tym niezwykłym tournee.
Na koniec zabrzmi „Gold Plated Face” – najnowszy projekt szefa artystycznego WEF, Jarosława Grzesicy. Oficjalna premiera tego projektu odbędzie się w „Zachęcie” 6 czerwca tego roku.
This is the last concert of Polish artists who are going in June for a two-week tour in China. This concert is some kind of general rehearsal before their departure. During the concert it will be also possible to listen to latest project of Jarek Grzesica (the founder of WEF), called “Gold Plated Face”. The official premiere of this project will is foreseen on 6th June, also in Zachęta National Gallery, in Warsaw.
Start: 16.00
Bilet: 10 zł (płyta WEF w prezencie)
Line-up:
Wizualizacje:
I am happy to tell you all, that ChoP vol. 4 is available in Poland. Today only in my place, but soon also in other places :-)
Just check the blog and we’ll let you know.
Some unemployed in chop voll.3 music sample...
It was June, 2007. Zen Lu came to Poland. He was playing a few gigs, but he also had some free time. We arranged a meeting in Kraków and we both came to Częstochowa. We didn’t have to play a gig at once so before our concert in Częstchowa Zen suggested recording a few sounds at home.
I think it is time to present our "home-days" recording. It’s just a short piece, but still, almost 8 minutes of NEW ChoP vol. 1 sounds. It's not the best quality, but still, a little bit of ChoP history.
And you can also see HOW we did it. Enjoy.
ChoP - Home Days 2007 - play mp3!
Sometimes when I think that everything is lost, comes the sun. I decided to change the gloomy and depressing Sunday into a brilliant and positive day. Here is the result. Some loops used in this track may be a part of my future ChoP live-act.
Eta Carinae
Eta Carinae是Grzegorz Bojanek作为个人独奏计划的代号。Grzegorz Bojanek是网络厂牌www.etalabel.com的创始人,风格以ambient, experimental及electroacoustic为主。第一张个人专辑(self-titled)出版于2002年夏天。其创作灵感来自于Stanislaw Lem 与 Carl Sagan文学作品。唱片已于网站www.syntezatory.pl公布。其中一首作品还收录在Requiem 厂牌的出品”Sleep Well - chapter II"中。在2004年,Eta Carinae出版了他的第二张专辑“Movement”.一年之后专辑“::3::”随之出版. 现在听众还可以听到唱片的remix版本。这张唱片收集了Eta Carinae与来自亚洲(PEI –台湾)、北美(Andrew Duke-加拿大)和波兰的音乐家的演出合作。同时,年轻的Jazz吉他手Michal Kolasinski也与Eta Carinae有过多次的演出合作。包括连续两年,2005年和2006年的华沙电子音乐节,在华沙的Zacheta国家美术馆的合作。另外Eta Carinae也曾在波兰国家BIS电台有过多次radio live的演出。近年来,Grzegorz将精力集中于华沙电子音乐节,并在波兰为青年电子音乐家组织举办音乐会。他们将活动称为WEF ON TOUR,到现在为止,WEF的音乐家已经在波兰几个城市进行了演出,包括:Czestochowa, Poznan, Krakow,Radom and Lódz.Grzegorz还与Zen Lu(中国)创办了中国波兰实验音乐计划—ChoP. 借此让两国的艺术家通过创作新品质的声音-可被描述为organic ambient的声音-来进行文化交流。ChoP的音乐是基于交流录制于中国与波兰的声音素材,现在,已经有多位中国和波兰的音乐家被邀请参加此项交流计划。已经出版了4张专辑,8位乐手参与了创作。
第四张Eta Carinae专辑也已经在www.weplayrec.cn出版。这张专辑Grzegorz主要运用了live instruments, field recording和electronic sounds。
现在 Greg在准备一张他2008年在波兰多场演出的现场录音。另外,他也在准备一个叫做"08Deutschland"的计划。这个计划将会邀请波兰的艺术家,基于Greg在德国的短期旅居时录制的field recordings进行再次创作。所以,stay tunned。
Eta Carinae is the solo project of Grzegorz Bojanek, the founder of the net label:: www.etalabel.com. He focuses mostly on ambient, experimental as well as electroacoustic music.
The first album (self-titled) was released in summer of 2002. It was inspired by the literature of Stanislaw Lem and Carl Sagan. The record has been acknowledged by the www.syntezatory.pl website. One of his compositions was included on the "Sleep Well - chapter II" record, released by Requiem Records. In 2004 EC released its second album called "Movement…". A year later the next album "::3::" came out. Now you can listen to the compilation disc with remixes. On this album EC has collaborated with artists from Asia (PEI – Taiwan), North America (Andrew Duke – Canada) and Poland. During the concerts EC is very often supported by a jazz guitar player of the young generation, Michal Kolasinski. They played together for the first time in Zacheta National Gallery in Warsaw during WEF 2005 and again in 2006. Eta Carinae performed also several radio live acts in national BIS Polish Radio.
Nowadays Grzegorz concentrates also on the Warsaw Electronic Festival. He organizes concerts of the young Polish electronic artists in Poland. This initiative is called WEF ON TOUR and so far WEF artists have played in cities like: Czestochowa, Poznan, Radom and Lódz. (more to come...)
Grzegorz, together with Zen Lu (China) is also a founder of the Polish - Chinese project ChoP. Both musicians confront their cultures and create new quality of sound which can be described as organic ambient. The music is based on the samples recorded in China and Poland. Several other musicians from China and Poland were invited to take part in the project.
ChoP vol. 1 "over a foul line/simple questions" :: Greg and Zen Lu
ChoP vol. 2 "8 Rooms" :: Tom Pauszek (PL) and Dickson Dee (China)
ChoP vol. 3 "Improvision" :: Minoo (PL) and Sin:Ned (China)
ChoP vol. 4 "SounDual" :: Nejmano (PL) and KLC_NIR (China)
The 4th regular Eta Carinae album is available. It was published by a new Chinese label:: www.weplayrec.cn. On this album Grzegorz mainly concentrates on mixture of the live instruments, field recording and electronic sounds.
Minoo
Minoo,由波兰人Pawel Pruski创立的音乐计划,风格主要跨越实验电子与爵士乐。从2007年开始,Minoo加入了华沙电子音乐节,更多的从事组织工作。2008年,Eta Label出版了一张公开的专辑计划- Material Spirit.主要将精神性的音乐具体化并录制在这张CD上。08年初,Minoo与中国艺术家Sin:Ned共同为We Play! Records下的ChoP计划创作了专辑,并在厂牌旗下出版发行。这张专辑所有曲目全部是即席的创作与实验的声音。另外,Minoo还是Metamusica计划的制作人,一个连接实验音乐与哲学的音乐计划。
Minoo , a musical project from Poland, by Pawel Pruski, chiefly, revolves around electronic experimental and jazz. Since the very beginning (2007), Minoo is permanently bound up with Warsaw Electronic Festival. Apart from being involved into a musical career, the project deals with organizational matters. In 2008, Eta Label released an opening album of the project – Material Spirit. This CD is an embodiment of a vision regarding hosting a specific genre of spiritual music. From the very beginning of 2008, cooperation with a Chinese producer Sin:Ned was established, and, in this way, Minoo has become also a part of a wider project CHOP vol.3 As a result of the mutual teamwork an album Improvision has been brought out by WePlay! which is located in Hong Kong. The album has been created according to improvisational and experimental convention. He is co-producer Metamusica – music project connecting experimental music and philosophy.
演出经历:
Art Space Tektura – 23.05.2009 (Lublin)
National Gallery of Art Zachęta – 15.04.2009 (Warszawa)
Polish Radio Euro – 22.03.2009
Klub Re – 20.03.2009 (Kraków)
Jadłodajnia Filozoficzna – 15.03.2009 (Warszawa)
Gugalander – 13.02.2009 (Katowice)
WeF on Tour – 17.01.2009 (Częstochowa)
Yazz Club – 04.01.2009 (Tarnowskie Góry)
National Gallery of Art Zachęta – 06.12.2008 (Warszawa)
Frimament Festival – 14.12.2008 (Kielce)
FreeForm Festival – 17.10.2008 (Warszawa)
Open Session of Free Improvised Music – 22.09.2008 (kraków)
Festival of Contemporary Music "Faktoria" – 06.09.2008 (Gdańsk)
Warsaw Summer Jazz Days 2008 - Summer Wave 19.07.2008
Polish Radio Euro -Future Sesions – 06.07.2008
Festiwal Nowa Muzyka ’08 – 28.06.2008 (Cieszyn)
Culture Night - 14.06.2008 (Częstochowa)
Center of Modern Art „KRONIKA” - 21.05.2008 (Bytom)
Club Jazzarium – 9.12.2007 (Warszawa)
Antilounge – 11.10.2007 (Warszawa)
WEF on Tour Caffe Belg – 12.10.2007 (Częstochowa)
Polish Radio BIS - 12.08.2007
Warsaw Electronic Festival – Chill Intrusion - 25.08.200 (Warszawa)
Nejmano
Nejmano个人独奏计划是由Maciej Nejman建立。他是一位来自波兰Gdansk的黑管演奏者和音乐家,并且有三年用噪音等元素来尝试即兴创做氛围音乐的经验。早年,受到德国Techno音乐的影响,他是用samples和dirty beats来创作音乐的。随后,他被外在的声音所吸引,例如field recording, sound experiments, 现场乐器与现代科技的融合—-即电脑处理与数字效果。从那时起,他的音乐已经转变成为纯氛围音乐与空间性的声音了。现在Nejmano计划的音乐可以被描述为极为巨大的黑暗和声,粗糙的声音,和失真吉他混合的声音。这是一种你每次重新聆听都会再发现全新意义的混杂之声。
Nejmano is a solo Project created by Maciej Nejman- a clarinetist and a musician from Gdansk, Poland. For three years he has been playing ambient music with noise elements saturated with electronic improvisations. Earlier, inspired by German techno, he had been composing music based on samples and rough, dirty beats. Later he became obsessed with ‘outdoor’ sounds, field recording, sound experiments, and live instruments blended with modern technologies- computer processing and digital effects. Since that time his music has been evolving into pure ambient and spatial sounds. Now Nejmano Project’s music can be described as a tremendous dose of dark harmonies, rough, dirty sounds and throbbing compressors blended with extremely distorted guitar sounds. It's a some kind of “sound gallimaufry” which can be reinterpreted every time you listen to it.
陆正 (Zen Lu) ,实验乐手、声音艺术家、 We Play! Records 及 Neo Sound( 离骚 ) 新艺术团体创办人,现生活、工作于深圳。 Zen Lu 坚持个人创作之外,还组建和参与了数个本土乐团: 2004 年加入杨贵妃乐队 (Young Crazy ,实验电子 / 工业噪音 ) , 2006 年 4 月组建郑伯伯实验乐团( ZenBOBO ,极简 / 氛围), 2006 年 9 月与波兰实验音乐家 Grzegorz Bojanek 成立 ”ChoP” 并出版唱片 ,2007 年 5 月与香港实验音乐家 Dickson Dee 成立 Skybox 双重奏。 Zen Lu 以实验电子音乐和声音艺术创作为主, 2007 年初主持创立深圳独立音乐厂牌 We Play! Records ,组织策划演出,与来自世界各地的艺术家演出和交流,为戏剧及短片创作配乐。曾参加香港 SAND Festival 、香港新视野艺术节、瑞典 Clandestino Festival 、波兰 Moving Closer International New Media Festival 以及 Chinese Sound Art in Poland 、 07 大声展、05/07深圳建筑双年展等演出。
Zen Lu,experimental musician and sound artist, hosted and founded We Play!Records,and he is the founder of Neo Sound artistic group,is now working and living in Shenzhen,China. In the past few years, while insisting on independent solo composing, Zen Lu founded and joined in several local musical outfits. In 2004, he joined YOUNG CRAZY, and it was there he developed a huge interest in the genres of experimental electronica and industrial noise. In April 2006, he formed ZenBOBO and by that time he has become totally engrossed in composing minimalist/ambient music. In September 2006, he collaborated with Polish experimental musician Grzegorz Bojanek and formed ChoP, from which an album is to come out. In the future series of release of ChoP, two musicians of different nationalities will be invited to join in composing for each release. In May 2007,he founded Skybox duo with Dickson Dee. Zen Lu performed in New Vision Arts Festival(Hong Kong),SAND Festival(Hong Kong), Asia Europe Music Camp and Clandestino Festival(Gothenburg,Sweden), Moving Closer International New Media Festival(Warsaw,Poland),Chinese Sound Art in Poland project(5 cities in Poland),Get It Louder Exhibition(Guangzhou ,China),etc. Actively taking part both in solo and group composing, Zen Lu has gradually established his another musical personality with his distinctively abstract and visual style of electronic music. Zen Lu also organized experimental music/sound art performance in Shenzhen.
www.zenlu.com www.weplayrec.cn www.myspace.com/zensound www.douban.com/artist/zenlu
Dickson Dee(李劲松),1969年生于福建莆田,1977年移居香港。九十年代初期以PNF名义开始噪音音乐创作,并创办独立唱片厂牌Sound Factory, 致力于独立音乐的制作、发行及推广,现为Noise Asia(亚洲传声)唱片公司主持人。1996年以本名李劲松(Li Chin Sung)在John Zorn创办的Tzadik厂牌旗下出版第一张个人唱片,入选英国Wire杂志的年度40张佳作。此后曾潜心于西藏和蒙古音乐的田野收集工作,并与蒙古乐 手组成三人组合,致力于世界音乐的实验。2003年,又以DJ Dee名义涉入前卫电子音乐领域,推出第二张唱片,2004年7月该唱片 获华语音乐传媒新音乐大奖。李劲松曾应邀到德国等地巡回演出。2003年,他为欧宁和曹斐的实验纪录片《三元里》创作了配乐,并于2005年推出同名唱 片。2005年12月份,Dickson作为唯一受到邀请的中国艺术家为“2006 Soccer World Cup Sound Project”创作声音作品。该项目共邀请全球11位声音艺术家为这届世界杯创作声音作品,并于2006年6月14日至7月10日在德国科隆举行声音、 装置展览。 2006年受香港新视野艺术节委托组建Li Chin Sung& Khoomii Sound Machine创作<蒙古新音>,同年11月在香港大会堂举行了全球首演。 Dickson 还以制作人身份参与监制多张中国、日本、台湾、香港等地乐手的唱片,当中包括大友良英在Noise Asia唱片公司出版的全部8张专辑。以及大陆、香港、台湾和德国乐手的唱片,共计约40张。同时他还与西藏音乐学者格桑曲杰共同进行西藏音乐研究。希望 通过音乐、文字、图片、录像记录西藏地区音乐的原始风貌。
Dickson Dee ,producer, composer, sound artist, label founder, organizer, curator.
Dickson Dee (aka Li Chin Sung, Dj Dee, PNF) has been engaged in the music industry for more than 20 years. His career started from importing European independent labels to Hong Kong, China and Taiwan; followed by establishing his own music label, organizing concerts etc. His experience includes distribution, import/export, creation, publishing, promotion, artist management and other kinds of works in the industry. He has made a great contribution to the development of independent music in Hong Kong, China and Taiwan.
In 1996, Dickson’s debut solo album “PAST” was released under Tzadik label (USA). Since then, he began to set foot on the creation field with musical styles ranging from avantgarde to experimental, music concrete, electronic, new classical, industrial noise, dance, electronic world jazz etc. He has performed under different names and formed several bands. For example, DJ Dee for electronic experimental music, Li Chin Sung for music concrete and avantgarde, PNF for industrial noise, Khoomi Sound Machine for electronic world jazz, Dickson Dee for electronic acoustic and sampling cut ‘n’ paste. He has collaborated with many artists such as Zbigniew Karkowski, Otomo Yoshihide, Sainkho Namtchylak, Maja Ratkje,Sachiko M,Werner Dafeldecker, Patrick Pulsinger,Cdrk,Tujiko Noriko, Tetsuo Furadate,Yoshida Tatsuya, Keiji Haino,Adichi Tomomi, Astro Makigami Koichi,Kang Taehwan ,Lawrence English, Electronicat , Park Je Chun, Jonas Hellborg, Uwe Dierksen, VJ Milosh etc.
Dickson set up his personal label Dicksonia Audio, which concentrates on the release and publishing of his own works. This provides more freedom and convenience to further develop his creativity.
Besides concerts, Dickson also appears in arts academy and university for workshops and lectures to share his experiences with students, hoping to trigger their interest on sound art and music; furthermore, to give them a better understanding on the different aspects of music.
Sin:Ned (黄仲辉),乐评人、实验电音及声音艺术创作人。 Sin:Ned 最早出现于香港另类音乐杂志 MCB (音乐殖民地),擅长以实验性文体及偏险的理论化角度进行音乐论述。除 MCB外,其音乐论述文字亦散见于《号外》、《明报》等不同刋物。其后,更进一步沉迷以计算机软件及各种非正统发声工具制乐。一度是网上音乐共同体 Tapegerm之成员,于2003年亦曾出演《香港视野音乐节》 (Sound & Vision Festival) 之Media Jam项目《Survival Kit》。早期创作可见于《Music For Your Beautiful Boy》、《Mondisk》、《MCB200》、Alok的《29 Minutes From The End》及Tapegerm共同体的多款合辑。他的首两张个人作品《Uroborus: A Study On No-input Device》 及 《60 Seconds: A Schizophrenic Manual For Eternity》,均于2006年发表于Lona Records名下。2006年, Sin:Ned与多媒体创作共同体Sleepatwork之主脑巢健威组成概念组合No One Pulse,并分别于香港的Lona Records及中国的Little Sound发表了二步曲实验电音专辑《Tele》及《Pathic》。
Sin:Ned (Wong Chung-Fai), an idiosyncratic writer and a sonic junkie from Hong Kong, hacks and twists anything he can put his hands on. One of the major contributing writers of the legendary Hong Kong alternative music magazine MCB. While not writing as a pseudo-music critic elaborating his esoteric worldview, in the same idiosyncratic fashion, he spends much of his time hacking and sculpting sonic materials with his laptop and various electronic gears. Used to be a member of the internet-based music collective Tapegerm, and had also performed as a sonic improviser in the "Media Jam – Survival Kit" of 03 HK Sound And Vision Festival. Some of his earlier sound works can be found in various releases such as "Music For Your Beautiful Boy", "Mondisk", "MCB200", Alok's "29 Minutes From The End" and several compilations released by the Tapegerm collective. His first two solo works, "Uroborus: A Study On No-input Device" and "60 Seconds: A Schizophrenic Manual For Eternity", were both released by Lona Records in 2006. In 2006, Sin:Ned formed a concept group, No One Pulse, with his long time collaborator Chau Kin-Wai (Sleepatwork), and released first two installments of their experimentation, "Tele" and "Pathic" , under Lona Records (Hong Kong) and Little Sound (China) respectively.
www.maitreyana.com www.myspace.com/sin_ned
刘淳(KLC_NIR), 实验乐手、独立厂牌“GiN”的创办者,现生活、工作于深圳。早年曾组建多支乐队(alternative rock/electronica/experimental/grunge/song writer),担任人声与吉他。2007年KLC_NIR开始转向实验音乐/声音艺术领域(氛围/具象/极微)进行独立创作及探索。其作品清新隽永,多层次的神秘与静谧的画面,深沉内敛,透出浓厚的东方哲学思想。现在,他更是将触角伸向其他领域(Noise/Minimal/Field Recordings/Installations),进行新一次的探索跟实验。
KLC_NIR的首张唱片"Monument",于2008年10月在其厂牌GiN Label下发布。第二章个人独奏专辑《SHI》也于2009年2月在智利独立网络厂牌EPA Sonidos发行。这两次的出版在一定程度上体现出了他在声音艺术的某些领域的兴趣,但却不仅限于此。他也曾与其他乐手合作,尝试更多的可能。现场专辑就是他与深圳实验音乐家Zen Lu为影像现场配乐的一次合作尝试,已经于2008年11月在GiN Label发布。接着,他与波兰声音艺术家Nejmano合作完成了另一张专辑ChoP vol.4 ,2009年三月于We Play! Records出版。这张专辑也是We Play! Records推出的ChoP计划的第4个系列。
KLC_NIR(a.k.a. LIU Chun), experimental musician, founder of GiN Label, is now living and working in Shenzhen,PR China. Before he focused on the field of experimental music and sound art, from 1999 to 2006, he, as a guitarist and vocalist, have founded and joined into several bands (alternative rock/electronica/experimental/grunge/song writer) in local. He totally engrossed in composing experimental music/sound art (Ambient/Concrete/Microsound) independently in 2007. Much of his work presents a mysterious and silent landscape of Eastern philosophic thoughts. In the future, he plans to have more experiments and attempts on the field of sound art (Noise/Minimal/Field Recordings/Installations). His debut mini album "Monument" was released under GiN Label in Oct 2008. In Feb 2009, his second album "SHI" was published under Chilean based Net label- EPA Sonidos. These two solo albums represented some kinds of his interests in sound art, but not in all aspects. In addition, he has also collaborated with other musicians. The live album "B-Side" which collaborated with experimental musician Zen Lu has been released under GiN Label in Nov 2008. Next, he worked with Nejmano, a Polish Sound Artist, have together finished another album "SounDual" for the ChoP project vol.4 which under We Play! Records and it has been out in Mar 2009.
www.myspace.com/klcnir www.douban.com/artist/klcnir
Future Sessions 22.03.2009
In last Future session was demonstrated Chop Project. We conversed about history of this Project and we showed ours plans for the future.
After interwiew we were presenting our liveact. This was a long and full of impressions night…
Nejmano
Minoo
Music: coming soon
CHOP w Future Sessions! :: CHOP in Future Sessions!
Legendarne sesje żywej elektroniki na antenie Polskiego Radia! To już 5ty sezon historycznych koncertów radiowych o ogólnopolskim zasięgu. Wydarzenie niezwykłe dla sceny muzyki elektronicznej...
Legendary live sessions in Polish National Radio EURO!
CHOP LIVE!
Future Sessions w Polskim Radio EURO oraz CHOP
W najbliższym odcinku zagrają i porozmawiają: Nejmano oraz Minoo
Future Sessions Sezon 5, odcinek 5,
gdzie / where: Polskie Radio Euro
(click the RED BUTTON with the words "Na Żywo" on the Radio Web Page)
kiedy: w noc z niedzieli na poniedzialek 2009-03-23 g.01.00
when: the night Sunday/Monday 2009-03-23 01:00 AM (Polish Time) / 08:00 AM (Chinese Time)
Future sessions
Future Sessions na antenie Polskiego Radia EURO mają już za sobą pełne cztery lata działalności. Seria radiowych koncertów nocnych w Polskim Radio, prowadzonych przez Mateusza Kwiatkowskiego i Jarka Grzesicę szefa Warsaw Electronic Festival zaowocowały nową koncepcją na program, który w godzinach nocnych co dwa tygodnie z niedzieli na poniedziałek serwować będzie możliwie najbardziej pokręcone konfiguracje elektroniczne. Bardziej niż ktokolwiek może sobie to wyobrazić. Od Nowej Elektroniki po Nową Falę. Muzyczne wyrzutki i degeneraci kolejnych dekad lat 70tych, 80tych i 90tych w miksie z szanowaną awangardą. A z tego wieku? Scena Warsaw Electronic Festival i eksperymenty klasyków. Formuła audycji to już nie tylko koncerty. Dzięki nowej technologii interakcja z słuchaczami i fanami eklektyzmu stanie się nowym wyzwaniem autorów programu..., do których nie tylko możńa wysyłać smsy w trakcie programu ale także obserwować dzięki live video jak bezkarnie dłubią w nosach w trakcie koncertu zaproszonych muzyków.
Last year 07.07.2008 - Future Sessions with Minoo + Zawadzki and Eta Carinae
New Video
ChoP - preparation time #01
I decided to record some new sounds for the ChoP tour and the ChoP project. This is the first film, which shows my field recordings.
Jagoda sings :: Nejmano plays !!
This was amazing. You all know that my daughter loves ChoP vol. 4. She also likes Fennesz and e.g. Krzysztof Orluk. But what she did today was amazing. She was listening to "Ouigfoue" by Nejmano. (You can find this track on this virtual WEF CD - DREAMS :: see below). And suddenly she started singing!! I managed to record the last part. Just listen!!
Days & Dreams of WEFs Artist in virtual player!
WEF online CD player
If you want to listen to Polish artists who take part in ChoP project, just use the Virtual CD.
ChoP vol.4 KLC_NIR+Nejmano(2008.10-2009.1)
Nejmano’s Answer
1.What is your name?
Maciek
2.What is your occupation?
I am a musican and sound engeeiner
3.Where were you born? Where was the most influenced place (the environment) to you? Why?
I was born in Poland – Gdansk. It's difficult to say about one place in our live – any place influencing for us somehow. But if I had choose one of them – maybe London City – I remember that was unbeliveble feeling when I saw such a lot of people – mixed cultures, such a lot of colours, many many surrounding sounds – Yes – that was one of the most influenced place in my life.
4.When did you start love music? And Try to make it yourself?
Hmm – since I remember I was playing on some instruments. I finished music school, music academy, and now I making music – this is what I loving make the best.
5.When did you started on attempting to make experimental music/sound art? What happen to you that time to make you feel like have to attempt in doing so?
What I doing now, began when I was in Academy playing the clarinet. Then I had already knew that I dont want to be a classical musician, and classical sounds doesnt interesting me as a new sounds, something fresh. Then I started looking for something more than a traditional instruments like clarinet or piano.
I dont like classical way of playing music – composing my own music, looking for new sounds is the only way to express yourself – that was the reason why I experimenting with music.
6.What do you think of Sound art? What is your definition? And Experimental music also?
Definition of Sound art is simply for me – its strictly expressions in the sounds. If I hear trully emotions in the music this is sound art for me. Exactly as in all of sphere of life.
7.What kind of things are you interested in, i.e. could be sounds, music, philosophy, behaviors, books, films and other materials which especially can inspired your works directly? Why?
I like very much books, movies, listening other music, but the most inspirations for me is just curiosity of creating.
8.How do Polish people like music? What kind of music do they listen frequently? What are their attitude to the new music or sound Art?
In Poland there is a lot of people not interesting in music – generally in art, they arent looking for something special for yourself, something new, so their listening, what is in TV or radio – commercial POP, or something.
But since some time I see that sensibility of younger people is growing up – so we have more & more interesting festivals, more and more rare cd's in the shops. But I think that is just beginning of that.
9.How do you think about the landscape of music/sound art in future?
I think music now become to be not only music – more often music is connecting with other media – visual art or something. People are still experimenting, looking for new things, so I think this would be direction of music for nearest years. I dont know excatly – I am curios as You:)
10.I have heard from you that your new album is in processing. How is it like? Could you introduce it briefly?
My first album is almost finished. I think it would be interesting becouse of time of creating. I recorded the material for this album for two years, some tracks are from two years ago, some are from now, so its something like long review:) I want release this album very much, and begin to work for a new material.
11.What else would you do beside music?
I work, rest, read a books, meet with friends, watch movies.
KLC_NIR’s Answer
1.What do you think about Poland and Polish people?
As I have heard from books, TV, internet and people who have been to Poland, for me, the impression about Poland and Polish people was music and art. Musicians are always indispensably and involved into different areas—classical, modernistic, avant-garde and etc. Poland is special, especially for those creative and imaginative people. Its passion, creative and independence bring up these. The country is happy to support art and artists, as I have heard from one of my friend that there are funds for musicians, good places for performance and universities are opened always for artists to rent equipments and make researches. This is very good. People who living in such a fascinated country, I can imagine how artistic they are.
2.What do you think about Polish electronic music? What projects do you know?
There are many creative and independent musicians to contribute in this field of art. They are much activated and caused many culture exchange events in the latest years. As a result, I am lucky enough to know polish arts. Such as Łódź Biennale, Polish art in China, and now we have ChoP project.
3.What equipments do you have when composing and making music? And what equipments do you have when playing live?
I have laptop, guitar, pedals, pipes and other little instruments I can make sounds. In the past live performances, I have used guitar + laptop + pedals + software effects. It could be more interesting to explore more DIY equipments to use in the future composing and live.
4.What kind of music do you expect about our Chop – rather chill and easy or rather something experimental and noisy?
I would like experimental and Lo-Fi stuff, but not to make it purposely. I hope our project is a random crash. I make what I have thought currently, you make what you are thinking all these days, and then we use cut and paste, distort or recompose each others materials. I think this is a kind of way to exchange our cultures—although it cannot presents all of our both cultures; those sounds/materials which we will have made are the sediment of our outside culture environment and could also reflect the whole culture in some kind of ways. In addition, I do not want to dangle after a specific or interested style on purpose. I want the project is promiscuous, comprehensive, and full of multi-contents reflection. For example, I hope I can perceive the pressure when I listen to the album in a loud volume, or meditate when listening in a faint volume. It can also turn to a proper volume that melts into the sound of environment to balance everything as a whole and let listeners feeling all of these equal sounds. I would like to fall asleep, or awake. Of course, this is an ambition. So, let it be. Cause we do not know how is the album will like, maybe bad than we propose. I do not want to do it once I feel I have pressure, you know, it could turn something really bad sometimes.
5.When did you start composing music and why you choose a computer technology to make it?
When I was 17 (after I have learned how to play acoustic guitar), I wrote some folk and rhythm songs. It was limited by what I have heard that time. Then after time passes, I am now standing on my position. It is not to make it on purpose, no pressure as I have said already, I only have free and happiness. Computer is a human invention. It brings positive convenience, but also negative things. For me, the technology helps me avoid the bondage which is to deal with different people. Because I have bands before, members are so intelligent—it is good. However, this changed to uncontrollable, and then the important thing is that the free and happiness has gone. Too much things to associate with, in fact, it is nothing about music! I feel it is no more interesting anymore until I have found the computer technology. It changed my whole world. First, computer is always there for me, it is not gonna agree you or not, what you do with it, it presents from the AMP. This is a brand new freedom and world—I can actually do things like that! That is amazing! It gives me endless inspiration and incentive. Although it is easier to dominate the computer than with people, I am not saying I want to control it completely. Yet I would like to give up such an attempt. I would like to think the computer as a chess player, we play chess, and I prefer this way of cooperate with my computer. The computer and I are both equal. There are only art between us—not other things which outside the art. On the other hand, the computer makes me have to suffer for the painful of my eye and neck indeed,--this is also a metaphor.
6.What electronic musicians are your best? And why?
There are many excellent foreign musicians and Chinese musicians. Such as Dickson Dee, from Hong Kong, China. Not only his work, but also what he has done these years. The developments of most Chinese new music were caused by his effort. Yan Jun, now living in Beijing, hatcher of the most famous experimental music/new music/sound art event in China—, has contributed the literal of new music and provided revelation and enlighten for us. Zen Lu who is living in the same city as me, also one of the founders of the ChoP project, has made lots of abstract and peaceful works. He is a man who blends art into the daily life in deed (you should know how hard it could be in my lovely city). Other foreign artists, such as Otomo, Japanese sound artist, his insists and efforts are the light in the dark. Zbigniew Karkowski, one of your Polish geniuses, the energy in his works were really shocked me when I first listened. It brought me into a new position of thinking about art and other more things. And other more and more good artists… I think artists should have greater thoughts and spirits at first, which beyond their great works. This makes me not only listen to their music works, but also willing to know what their thoughts beyond those works (according to their literature, interview and etc.). As a result, I have the time which I can use in listening is not that much in deed—this is my shortcoming.
7.What is your favorite book?
A book which was written by Franz Kafka, and other his novella.
8.What is your way to play live – if you improvise or rather you have everything planed.
It depends on what kind of live it is. Sometimes I made materials beforehand and have a brief structure in mind, and then to mix and control freely during the performance. Sometimes it depends on what happened in the live. Maybe I will not use what I have prepared. So that should be a very good time, the incentive I can catch, I would improvise afterwards. I hope these two ways to play 50 to 50 during my live. But I will concentrate more on the later one in the future.
9.What is Your the best net site?
Google,it helps me to know new music and other interested things.
10.What do you think – where is the beginning of the electronic music?
I am not that sure about it. If look back into the history, the beginning of electronic music should be the invention of electricity. Then is the invention of speakers and microphones (pickup). If look into the style, I think the beginning is the 80s dance music maybe. I don’t think I can answer exactly because of my lack of music knowledge.
Thank you for your questions!
ChoP vol.4 is coming!
ChoP vol.4 SounDual is coming(release date:15 March 2009)!It was created by KLC_NIR and Nejmano,this album released under We Play! Records(www.weplayrec.cn). you can listen it online:www.myspace.com/weplayrec ,www.myspace.com/chopart or www.douban.com/artist/chop
ChoP vol.4-SounDual
KLC_NIR (China) + Nejmano (Poland)
WPCD006
Release:15 March 2009
Tracklisting:
EPISODE I
1. Soul-gathering/Ant-coast
2. Regulation/Thicked
3. Cloud-stretching/51,201
EPISODE II
4. Road-changing/Old Waves
5. But Nature/Pendulum
6. World-evolving/East From The Time
OUTRO
7. Great Goodness /There, After 49 Dots
8. Evening Tide Bends/Here
All tracks composed and performed by KLC_NIR(LIU Chun) and Nejmano(Maciek Nejmano)
KLC_NIR(Liu Chun):laptop,synths,guitar
Nejmano(Maciej Nejman):electronic,guitar,bass clarinet
His parts recorded at Lipenstadt Studio Poland
Mastered by Dickson Dee at Dicksonia Studio Hong Kong
Designed by Hei Lee at Altscape Creative
P+C 2009 We Play!
We are ChoP!
ChoP vol.1(Zen Lu+Eta Carinae)-Over a foul line,Simple questions
Release:25 March 2007
ChoP vol.2(Dickson Dee+Tomasz Pauszek)-8 Rooms
Release:25th February 2008
ChoP vol.3(Sin:Ned+Minoo)-Improvision
Release:30 September 2008
ChoP vol.4(KLC_NIR+Nejmano)-SounDual
Release:15th March 2009
www.myspace.com/chopart
www.weplayrec.cn
ChoP: WEF on Tour in China
ChoP由中国乐手Zen Lu和波兰乐手Grzegorz Bojanek创建,至今已有三年时间,共有10位中国和波兰乐手参加,共出版4张唱片。除了发起人Zen Lu曾于2007年6月访问波兰期间与Grzegorz Bojanek进行过现场演出之外,其他乐手之间的交流与合作均通过网络,2009年6月1日至13日,Grzegorz Bojanek将带领其他两位参加ChoP的波兰艺术家(Minoo/Nejmano)来到中国,与参加过ChoP的中国乐手(Zen Lu/Dickson Dee/Sin:Ned/KlC_NIR)在中国的6座城市举行6场音乐会,这次巡演由华沙电子音乐节和深圳音乐厂牌We Play! Records联合主办。
From 1st Jun 2009 to 14th Jun 2009,“WEF on tour-ChoP Meeting in China” in 6 cities for 6 music concerts, those 6 cities are Hong Kong, Shenzhen, Foshan, Guangzhou, Changsha, Wuhan in China.
schedule:
2 June(Tuesday):Shenzhen,Liangcha Shop(凉茶铺)
3 June(Wenesday):Foshan,Niliho Gallery(元丽和画廊)
5 June(Friday):Changsha,Freedom House
6 June(Saturday):Wuhan,Vox Club
9 June(Tuesday):Guangzhou,Ping Pong Art Space(乒乓艺术空间)
12 June(Friday):Hong Kong,Videotage
Artists:
Shenzhen:Eta Carinae+Minoo+Nejmano+Zen Lu+KLC_NIR
Foshan:Eta Carinae+Minoo+Nejmano+Zen Lu+KLC_NIR+Liang Guojian
Changsha:Eta Carinae+Minoo+Nejmano+Zen Lu+KLC_NIR
Wuhan:Eta Carinae+Minoo+Nejmano+Zen Lu+KLC_NIR
Guangzhou:Eta Carinae+Minoo+Nejmano+Zen Lu+KLC_NIR+Dickson Dee
Hong Kong:Eta Carinae+Minoo+Nejmano+Zen Lu+KLC_NIR+Sin:Ned
Gdy jestem w podróży to zawsze zadaję sobie pytanie - co się dzieje w domu. Nie zawadzi zapytać - gdzie jest Twój dom? I co się w nim dzieje? Joł.
During my journeys I always ask myself "What's going on at home?". So now I'm asking "Where Is Your Home?, and What's going on there?"
No i stało się faktem! Wyrzucamy sztućce i zastępujemy je drewnianymi pałeczkami. To co krążyło niegdyś w sferze marzeń i wydawało się równie nieprawdopodobne jak lot w kosmos – stało się czymś zupełnie realnym. Całości akcji towarzyszy maksymalna mobilizacja i pełna determinacja sił. Niektóre procedury już za nami, zostało jeszcze kilka rzeczy do zrealizowania, ale patrząc na to co za i na to co przed – jest dobrze. Ilość czasu jaka nam pozostała pozwala na spokojne skoncentrowanie się na optymalnym dopracowaniu materiału muzycznego – bo przecież jedziemy tam grać. W końcu będzie można stanąć twarzą w twarz z ludźmi z którymi do tej pory właściwie dominującą formą komunikacji była muzyka – będzie można przybić grabę…
Ruszamy daleko. Tak daleko, że nawet nie potrafimy sobie tego wyobrazić. Ale w końcu wyprawa się rozpoczyna. Na razie są to spokojne domowe przygotowania, ale każdy z nas jest już mocno naładowany i w naszych umysłach aż się gotuje. Zapytacie, gdzie? Zapytacie, po co? Zapytacie, skąd te emocje?
Jeszcze dwa lata temu to mogło być tylko odległe marzenie. Kiedy poznałem Zen Lu pomyślałem, że fajnie byłoby nagrać wspólnie płytę. I tak powstała pierwsza płyta projektu ChoP i pierwsza wymiana informacji między wschodem a zachodem. Potem, w czerwcu 2007, Zen Lu odwiedził Polskę, poznaliśmy się w realu i zagrali kilka wspólnych koncertów, w tym jeden w audycji Jarka Grzesicy - Future Shock.
ChoP na początku miał być projektem jednorazowym. Ale moja znajomość z Zen Lu okazała przetrwała pierwszy burzliwy okres wymiany maili i dźwięków. W końcu stwierdziliśmy, że byłoby świetnie aby zaprosić kolejnych artystów z Polski i z Chin do kontynuowania projektu. I tak na drugiej odsłonie projektu pojawił się Tomek Pauszek, znany jako RND oraz wielki promotor nowej chińskiej elektroniki Dickson Dee. Projekt na stałe stał się codziennością życia mojego i życia Zen Lu. Kolejne płyty wydawane w jego wydawnictwie We Play są niesamowite i dają mi ogromną satysfakcję. Przyjemnością jest dla mnie zapraszanie moich przyjaciół, artystów do tworzenia kolejnych płyt. I tak na 3 płycie możemy posłuchać Pawła Pruskiego, czyli Minoo, który współpracuje z Sin_Nedem. A 4 płyta to dzieło Maćka Nejmana, czyli Nejmano i KLC_NIRa. Rzeczy są genialne! Muza powala, a projekt idzie do przodu. Trwają już nwet prace nad płyta nr 5!
A dziś? Po czterech płytach projektu ChoP, w które zaangażowaliśmy ogromne siły po stronie dalekowschodniej i europejskiej marzenie zaczyna się spełniać. Paweł Pruski, Maciek Nejman i ja (Grzesiek Bojanek), ruszamy w czerwcu na chińska trasę projektu ChoP – trasę wspieraną przez Warsaw Electronic Festival !
Wspólnymi siłami z Pawłem i Maćkiem, pracowaliśmy nad zebraniem całego materiału dotyczącego projektu ChoP. Poukładanie tego wszystkiego wcale nie było prostą sprawą. Wiele czasu poświęciliśmy na stworzenie konkretnej informacji dotyczącej przedsięwzięcia.Ciągle staramy się podomykać kilka otwartych nadal bram.
Ten blog pozwoli wszystkim śledzić nasze przygotowania a następnie spotkania z kulturą Chin a co najważniejsze przedsięwzięcia koncertowe, które odbędą się we wszystkich wymienionych obok miastach. Przejedziemy tysiące kilometrów po chińskiej ziemi. Dotrzemy do serca tego kraju. A przy każdej możliwości połączenia z Internetem będziemy zdawać relację z naszych działań. Zapraszamy do śledzenia tego najśmielszego z projektów WEF on TOUR – WEF CHINA CHOP TOUR.
ChoP jest projektem artystów tworzących muzykę. Wszelkie polityczne komentarze będą usuwane.
ChoP is a project of soundartists who create music. All political comments will be deleted.